Offertförfrågan
På ICABs webbplats används kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig som besökare.
Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om kakor och hur vi använder dem.
Jag förstår

Frågor & svar

Vad behöver jag som kund tänka på inför städningen?

Ni behöver inte tänka på något, vi kommer för att hjälpa Er. Leksaker eller annat plockar vi undan och lägger på sin plats.
Det är trots allt viktigt att förstå att det tar längre tid för oss att städa om ni väljer att inte själv plocka undan så ytorna blir fria.

Var noga med att läsa bekräftelsemailet så att allt som vi kommit överens om står med.


Får man samma person som kommer varje tillfälle?

Vi strävar efter att alltid skicka samma person. Vi skulle aldrig få för oss att skicka någon okänd person till ert hem utan att dryfta det med er och informera i förväg.
Vid semestrar eller sjukdom ser vi till att Ni får en utav team-personalen som känner till huset och era önskemäl enligt överenskommelse.


Lämnar ni garanti ?

Vi lämnar garanti!
Vid hemstädning och storstädning försöker vi lyssna på era syndpunkter och rättar till eventuella påpekanden vid nästa städning.
Vid flyttstädning lämnar vi garantier tills den nya hyresgästen / ägaren flyttar in.
Garantier gäller inte golv om det redan dokumenterats skada vid ankomsten.
Garantin gäller inte fönster om pga väder emellan städ och inflytt.


Vem ordnar med material?

Efter att ha testat att tillhandaha material till alla kunder har vi kommit fram till att det gynnar kunden mer och vi slipper hålla en massa lager om kunden själv ser till att det finns material.
Be gärna om en specifikation över vad som kan tänkas behövas till en städning.
Vanligtvis räcker det med Såpa, wettex, mikrofiberdukar, hushållssvampar, något golvmedel om man vill ha annat än Såpa och Vim/Jif till badrummet.
Ni ser även till så det finns en fungerande dammsugare och mopp tillgänglig.
Vid flyttstädningar och fönsterputsning tar vi med oss all material!


Hur lång tid tar städningen ?

Det beror på boendets storlek. Vi avslutar städningen senast klockan 18:00. Behöver städningen vara klar tidigare ska detta meddelas innan.
Exempel

Hemstådning: från: 2 till 6 timmar.
Storstädning: från 6 till 12 timmar.
Flyttstädning: från 8 till 16 timmar.
Ofta arbetar vi i team om 2 personer när tidsåtgången överskrider 6 timmar och detta innebär att det går på halva tiden dvs 3 timmar per person.


Har ni F-skattsedel ?

JA och vi är momsregistrerade, försäkrade samt betalar avtalsenliga löner.


Hur snabbt kan vi komma igång med tjänsten ?

Vår målsättning är att startstädningen skall vara utförd inom 73h eller enligt önskemål.


Kan jag betala via faktura ?

Ja, endast faktura i pdf format till din mail. Vi hanterar inga kontanter.

Ladda ner Adobe reader här för att kunna ta emot fakturor i pdf format!
https://get.adobe.com/se/reader/

Tillkommer det några andra kostnader?

VI tar alltid ut 50.- i inställelseavgift per gång som faktureras i samband med städ- eller puts- debiteringen.
Vid adresser mer än 1 mil ifrån Verkstadsvägen 24 tar vi ut en milersättning på 18.50 per mil (+moms).

INGA ANDRA KOSTNADER TILLKOMMER!


Vad händer om något går sönder ?

Vi har en ansvarsförsäkring genom Trygg-Hansa, vilket innebär att vi står för självriskkostnaden om något mot förmodan skulle gå sönder i samband med besöket – förutsatt att du själv har hemförsäkring –

Hur blir jag kund ?

Om ni är intresserade av att bli kund hos oss börjar ni med att fylla i kontaktformuläret under "Kontakta oss" så kontaktar vi er inom kort.

Vi inleder oftast med ett telefonsamtal där vi går igenom era önskemål och berättar mer om hur vi arbetar.


Jag vill boka en startstädning/visning, hur gör jag ?

Du kan gå in på kontakta oss kund och fylla i formuläret, vi kontaktar dig snarast möjligt.


Vilka tjänster erbjuder ICAB?

Vi erbjuder:

> Hemstädning
> Fönsterputsning
> Flyttstädning
> Kontorsstådning
> Trappstådning
> Hjälp med att starta upp ditt företag
> Färdigställande och uppdatering av hemsidor
> Konsultarbeten

Varför hemstädning?

Har du någonsin känt en kånsla av otrolig lättnad över att ett måste i vardagen har försvunnit?
Samma känsla kan du uppleva regelbundet genom att anlita städhjälp utifrån. Att få komma hem till en städad lägenhet en gång i veckan år vardagslyx på högnivå som alla idag har råd med. Genom att kunna använda RUT-avdraget kan denna dröm bli verklighet för halva priset. Man kan dra av upp till 50.000kr per år för hushållsnåra tjänster vilket gör det extra förmänligt att ta del av denna lyxen. Inte nog med att ni får mer tid över för familjen men ni slipper även ett av alla måsten i vardagen.
Vad väntar ni på? Kontakta oss för ett prisförslag NU.

kundservice@icab.nu


Varför kontorsstädning?

Att anlita städhjälp till kontoret gynnar både dig som ägare men även dina anställda! En fräsch omgivning gör alla glada och pigga vilket i sin tur medför bättre arbetsmiljö och därmed nöjdare anställda och kunder. Slipp kostnader i form av lön till anställda för städning och ge dem möjlighet att koncentrera sig på just det de år anlitade för.
Kontakta oss för en offert.

info@icab.nu


Varför ska ni anlita just oss?

1. Vi kontrollerar all personal mot polisens belastningsregister
2. Vi har ändamålsenliga försäkringar både för vår personal och för de uppdrag vi utför
3. Vi är flexibla och lyssnar på dina önskemål och håller en hög standard
4. Det kostar aldrig mer än det vi kommit överens om
5. Vi erbjuder er faktura på mail i Pdf format och vårnar därmed om miljön
6. Vi erbjuder nyckelhantering
7. All personal talar svenska
8. Vi skickar aldrig ut personal som ni inte har träffat hem till er
9. Faktura i Pdf 1 gång i månaden = Inga exp avgifter.

Kan jag betala genom autogiro?


Ja! Idag kan du enkelt koppla ditt abonnemang till autogiro genom att gå in på din internetbank och knappa dig enkelt fram till Icab.nu och autogiromedgivande. Och fyll i de uppgifter de efterfrågar.

Vid frågor kontakta ekonomi@icab.nu